Wybieranie: Fiszki - Przyroda - klasa 4 dział 1 - Poznajemy warsztat przyrodnika
1 / 12
Jakich zasad trzeba przestrzegać podczas wykonywania doświadczeń i obserwacji?
Co nazywamy wytworami działalności człowieka?
Jakie wyróżniamy czynności życiowe?
Czym jest widnokrąg?
Do czego służy gnomon?
Co to jest przyroda?
Jak należy posługiwać się lupą?
Kiedy możemy skorzystać z mikroskopu?
Co należy do nieożywionych składników przyrody?
Jakie wyróżniamy pośrednie kierunki geograficzne?
Jakie wyróżniamy składniki przyrody?
Jak należy posługiwać się miarą?
- Przestrzegać instrukcji
- Pracować pod nadzorem nauczyciela lub rodzica
- Trzymać się swojej grupy podczas wycieczek
- Nie zjadać nieznanych roślin i grzybów
- Nie płoszyć oraz nie zbliżać się do zwierząt
Obiekty stworzone przez człowieka, które nie są częścią przyrody.
- Oddychanie
- Odżywianie
- Wydalanie
- Rozmnażanie
- Poruszanie się
- Wzrost i rozwój
Linią pozornego styku nieba i ziemi.
Do wyznaczania kierunku północnego za pomocą obserwacji słońca.
To wszystko co nas otacza i nie zostało stworzone przez człowieka.
- Oglądany obiekt powinien być dobrze oświetlony
- Lupę trzymamy kilka centymetrów od oka
- Obiekt musi znajdować się bezpośrednio pod lupą
Kiedy obiekt jest tak mały, że jest niewidoczny przy użyciu lupy.
- Woda
- Skały
- Powietrze
- Słońce
- Północny-zachód
- Południowy-zachód
- Północny-wschód
- Południowy-zachód
- Ożywione
- Nieożywione
- Możemy nią mierzyć długie odległości
- Ma taką samą podziałkę jak linijka
- Gdy jest krótsza niż mierzony obiekt, należy przyłożyć ją kilka razy
- Oglądany obiekt powinien być dobrze oświetlony
- Lupę trzymamy kilka centymetrów od oka
- Obiekt musi znajdować się bezpośrednio pod lupą
- Możemy nią mierzyć długie odległości
- Ma taką samą podziałkę jak linijka
- Gdy jest krótsza niż mierzony obiekt, należy przyłożyć ją kilka razy
Linią pozornego styku nieba i ziemi.
Kiedy obiekt jest tak mały, że jest niewidoczny przy użyciu lupy.
- Północny-zachód
- Południowy-zachód
- Północny-wschód
- Południowy-zachód
To wszystko co nas otacza i nie zostało stworzone przez człowieka.
Obiekty stworzone przez człowieka, które nie są częścią przyrody.
- Woda
- Skały
- Powietrze
- Słońce
- Oddychanie
- Odżywianie
- Wydalanie
- Rozmnażanie
- Poruszanie się
- Wzrost i rozwój
- Ożywione
- Nieożywione
Do wyznaczania kierunku północnego za pomocą obserwacji słońca.
- Przestrzegać instrukcji
- Pracować pod nadzorem nauczyciela lub rodzica
- Trzymać się swojej grupy podczas wycieczek
- Nie zjadać nieznanych roślin i grzybów
- Nie płoszyć oraz nie zbliżać się do zwierząt
Jak należy posługiwać się lupą?
Jak należy posługiwać się miarą?
Czym jest widnokrąg?
Kiedy możemy skorzystać z mikroskopu?
Jakie wyróżniamy pośrednie kierunki geograficzne?
Co to jest przyroda?
Co nazywamy wytworami działalności człowieka?
Co należy do nieożywionych składników przyrody?
Jakie wyróżniamy czynności życiowe?
Jakie wyróżniamy składniki przyrody?
Do czego służy gnomon?
Jakich zasad trzeba przestrzegać podczas wykonywania doświadczeń i obserwacji?