Szybki trening umysłu dla zabieganych | Kategoria: Nowy Rok #32

Elementy należy przesuwać

Instrukcja gry Łączenie
Cel gry

Celem gry jest odnalezienie i połączenie dwóch takich samych obrazków w celu wyczyszczenia planszy z obrazków. Na wykonanie tego zadania użytkownik ma zazwyczaj nałożony limit czasu.

Zasady

Gra odbywa się na planszy wypełnionej różnymi obrazkami. Pary identycznych obrazków łączymy ze sobą, nasuwając je na siebie. Jeśli obrazki zostaną prawidłowo dopasowane, znikają z planszy. Jeśli obrazki nie stanowiły pary, wracają na swoje miejsca.

Obrazki na planszy mogą być ułożone warstwowo. Wraz z upływem gry i znikaniem prawidłowo połączonych par, odsłaniane są kolejne obrazki. W każdym momencie gry na planszy dostępna jest minimum jedna para identycznych obrazków.

Zakończenie gry

Gra kończy się sukcesem, jeśli wszystkie obrazki na planszy udało się połączyć w pary przed upływem wyznaczonego czasu.
Gra kończy się porażką, jeśli skończył się czas, a na planszy pozostały obrazki.

Wskazówki
  • Gra jest dostosowana zarówno do komputerów jak i do telefonów komórkowych. Szczególnie polecamy wypróbować ją na smartfonie.
  • Obserwuj całą planszę i staraj się zapamiętywać obrazki, które odkryłeś, ale nie udało Ci się od razu dopasować. Może Ci to pomóc w szybszym znalezieniu par w kolejnych ruchach.
  • Nie spiesz się, ale też uważaj, żeby nie przekroczyć czasu.
  • Najważniejsze to w pełni skup się na tym zadaniu, zrelaksuj się i baw się dobrze! 😊
Wiedza w pigułce

Kiedy mózg rozwija się najszybciej?

Trening umysłu

Najbardziej intensywny rozwój ludzkiego mózgu zachodzi w okresie niemowlęcym. Po urodzeniu mózg dziecka ma mniej więcej jedną trzecią rozmiaru mózgu dorosłego człowieka. Jednak już w pierwszym roku przechodzi szybki rozwój, osiągając prawie 70% swojej dorosłej objętości. Temu znacznemu wzrostowi towarzyszy tworzenie niezliczonych połączeń nerwowych i synaps, gdy niemowlę uczy się i wchodzi w interakcje ze swoim otoczeniem. Tempo i wielkość tego wzrostu podkreślają znaczenie doświadczeń i bodźców z wczesnego dzieciństwa w kształtowaniu rozwoju mózgu.