Wskaż 3 identyczne obrazki i wyczyść planszę - gra na logikę #12
05:00
Instrukcja gry Znajdź 3
Cel gry
Celem gry jest wyczyszczenie planszy poprzez znalezienie i wskazanie zestawów trzech identycznych obrazków. Na wykonanie tego zadania masz najczęściej określoną ilość czasu.
Zasady
Gra odbywa się na planszy wypełnionej różnymi obrazkami. Po kliknięciu w obrazek, przeskakuje on do paska znajdującego się w górnej części planszy, w którym mieści się maksymalnie 7 obrazków. Jeśli w pasku zostaną umieszczone trzy identyczne obrazki, znikają one z paska, robiąc miejsce dla kolejnych obrazków. Jeśli w górnym pasku umieszczono 7 obrazków, a wśród nich nie ma żadnej trójki, gra się kończy.
Obrazki na planszy mogą być ułożone warstwowo. Obrazki znajdujące w warstwach niższych są wyszarzone i nie można w nie kliknąć. Dopiero usunięcie obrazka lub obrazków zasłaniających dany obrazek, odblokowuje go do gry.
Zakończenie gry
Gra kończy się sukcesem, jeśli wszystkie obrazki na planszy udało się połączyć w trójki przed upływem wyznaczonego czasu.
Gra kończy się porażką, jeśli zabrakło miejsca w pasku lub jeśli skończył się czas.
Wskazówki
- Gra jest dostosowana zarówno do komputerów jak i do telefonów komórkowych. Szczególnie polecamy wypróbować ją na smartfonie.
- Obserwuj całą planszę, nie tylko jej fragmenty. Często najlepsze ruchy są tam, gdzie ich nie oczekujesz.
- Jeśli zauważysz, że nie ma możliwości stworzenia zestawu z trzech identycznych obrazków spośród tych znajdujących się na górnej warstwie, spróbuj dojrzeć, co znajduje się na niższej warstwie.
- Znajdź 3 to gra logiczna, w której ważna jest strategia. Staraj się planować swoje ruchy na kilka do przodu.
- Nie spiesz się, ale też uważaj, żeby nie przekroczyć czasu.
- Najważniejsze to zrelaksuj się i baw się dobrze! Zawsze można spróbować jeszcze raz! 😊
Wiedza w pigułce
Kiedy powstały pierwsze puzzle?
Pierwsze puzzle nie były wykonane z tektury, lecz z drewna. W XVIII wieku europejscy kartografowie naklejali mapy na drewno, a następnie cięli je na małe kawałki. Johnowi Spilsbury, angielskiemu rytownikowi i kartografowi, przypisuje się wynalezienie pierwszych puzzli w 1767 roku. Jego pierwotnym pomysłem było stworzenie narzędzia edukacyjnego do nauczania dzieci geografii.