馃尭 Wiosenny sprint - 艣wietna zabawa na wiosenne dni! #19

Wiosenny sprint to 艣wietna zabawa na wiosenne dni! 馃尭馃尭馃尭

Przyroda budzi si臋 do 偶ycia, ale niech nie zwiedzie Ci臋 ta bajkowa otoczka - wiosenny sprint to gra, w kt贸rej liczy si臋 zar贸wno spostrzegawczo艣膰, jak i strategiczne my艣lenie.

Za chwil臋 zobaczysz plansz臋 pe艂n膮 wiosennych obrazk贸w. Twoim zadaniem b臋dzie 艂膮czenie zestaw贸w 3 identycznych obrazk贸w tak d艂ugo, a偶 na planszy nic nie pozostanie. Zwracaj te偶 uwag臋 na czas鈴癷 mro藕ne niespodzianki 馃

Tylko najbardziej bystre umys艂y sprostaj膮 temu zadaniu! Gotowi na start? 馃悵馃尭馃尡

Ta plansza jest cz臋艣ci膮 serii

Wszystkie plansze
Instrukcja gry Tr贸jkowy sprint
Cel gry

Celem gry jest wyczyszczenie planszy poprzez po艂膮czenie wyznaczonej ilo艣ci zestaw贸w trzech identycznych obrazk贸w. Na znalezienie ka偶dej tr贸jki identycznych obrazk贸w masz okre艣lon膮 ilo艣膰 czasu.

Zasady

Gra odbywa si臋 na planszy wype艂nionej r贸偶nymi obrazkami. Ramka w g贸rnej cz臋艣ci ekranu pokazuje, ile zestaw贸w tr贸jek nale偶y zebra膰, aby gra zako艅czy艂a si臋 sukcesem.

Po klikni臋ciu w obrazek, przeskakuje on do paska znajduj膮cego si臋 w g贸rnej cz臋艣ci planszy, w kt贸rym mie艣ci si臋 maksymalnie 5 obrazk贸w. Je艣li w pasku zostan膮 umieszczone trzy identyczne obrazki, znikaj膮 one z paska, robi膮c miejsce dla kolejnych obrazk贸w. Je艣li w g贸rnym pasku umieszczono 5 obrazk贸w, a w艣r贸d nich nie ma 偶adnej tr贸jki, gra si臋 ko艅czy.

Obrazki na planszy mog膮 by膰 u艂o偶one warstwowo, co oznacza, 偶e nie dla wszystkich obrazk贸w na planszy w danym czasie widoczne s膮 zestawy tr贸jek. Klikni臋cie w obrazek powoduje, 偶e ods艂ania on kolejny obrazek. Nowe obrazki pojawiaj膮 si臋 tak d艂ugo, a偶 mo偶liwe b臋dzie utworzenie wskazanej ilo艣ci tr贸jkowych zestaw贸w. Dodatkowo na planszy mog膮 znajdowa膰 si臋 "zamro偶one" pola, pod kt贸rymi r贸wnie偶 znajduj膮 si臋 obrazki. Klikanie w obrazki znajduj膮ce si臋 obok "zamro偶onych" p贸l, powoduje ich odblokowanie do gry.

Na znalezienie ka偶dej tr贸jki identycznych obrazk贸w masz okre艣lon膮 ilo艣膰 czasu, co oznaczone jest spadaj膮cym czasem. W g贸rnej cz臋艣ci planszy znajduj膮 si臋 3 ikony zegara, oznaczaj膮ce Twoje 3 szanse. Je艣li tr贸jka identycznych obrazk贸w nie zostanie wskazana w wyznaczonym czasie, jeden zegar znika. Je艣li czas spadnie trzy razy bez wskazania tr贸jki identycznych obrazk贸w, nast臋puje koniec gry.

Zako艅czenie gry

Gra ko艅czy si臋 sukcesem, je艣li uda艂o si臋 po艂膮czy膰 w tr贸jki wyznaczon膮 ilo艣膰 obrazk贸w z zachowaniem minimum jednej szansy czasu.
Gra ko艅czy si臋 pora偶k膮, je艣li zabrak艂o miejsca w pasku lub je艣li sko艅czy艂 si臋 czas.

Wskaz贸wki
  • Obserwuj ca艂膮 plansz臋 i staraj si臋 zapami臋tywa膰 obrazki, kt贸re odkry艂e艣, ale nie uda艂o Ci si臋 od razu dopasowa膰. Mo偶e Ci to pom贸c w szybszym znalezieniu tr贸jek w kolejnych ruchach.
  • Przed klikni臋ciem w obrazek upewnij si臋, 偶e na planszy znajduj膮 si臋 trzy identyczne obrazki.
  • Je艣li na planszy s膮 "zamro偶one" pola, pr贸buj klika膰 w obrazki znajduj膮ce si臋 obok "zamro偶onych" p贸l, aby odblokowa膰 je do gry.
Wiedza w pigu艂ce

Jak d艂ugo rozwija si臋 m贸zg?

Trening umys艂u

M贸zg cz艂owieka nie jest w pe艂ni ukszta艂towany a偶 do oko艂o 25. roku 偶ycia. Rozw贸j m贸zgu zaczyna si臋 od jego tylnej cz臋艣ci i stopniowo posuwa si臋 do przodu. P艂aty czo艂owe, kt贸re kontroluj膮 planowanie i rozumowanie, formuj膮 si臋 jako ostatnie.