Karmazynowe Wiosła to grupa awanturników nękających Perłę, których pozbycie się zostaje zlecone Strażnikowi przez denerimskiego oficera. Dalej
W Wysokożu rozgrywa się historia wprowadzająca ludzkiego szlachcica, w Denerim miejskiego elfa, z kolei w Orzammarze krasnoluda. Spośród wymienionych Redcliffe to jedyne miasto, do którego Strażnicy każdego pochodzenia docierają dopiero w toku głównego wątku fabularnego. Dalej
Widoczny na policzku tatuaż stanowi piętno, jakim krasnoludy oznaczają każdego bezkastowca, mające dawać znać wyżej postawionym, żeby nie zadawać się z takim osobnikiem. Dalej
Jak według chasyndzkich legend nazywał się szlachcic, który zakochał się we Flemeth, a następnie zginął z jej ręki?
Chodzi o grupę, której nie może w żaden sposób zwerbować do swojej armii i której emisariusz nie pojawia się w obozie drużyny.
Popielni Wojownicy pojawiają się wyłącznie na początku gry, w Ostagarze, gdzie wraz z królem Cailanem walczą przeciwko pomiotom. Wilkołaki zwerbować można wraz z elfami lub zamiast nich, golemy w Kowadle Pustki, z kolei templariuszy zamiast magów. Dalej
Zagadki zadają duchy. Chociaż znajdują się wśród nich pierwsi uczniowie uczniowie Andrasty, nie wszystkie do nich należały. Dalej
Trzy z wymienionych postaci mogą dołączyć do Strażnika w trakcie zadań głównych i są z nimi ściśle powiązane, podczas gdy jedną Strażnik może zwerbować wędrując po świecie.
Wynne zwerbować można podczas wykonywania zadania w Wieży Kręgu, Alistair zostaje zwerbowany podczas zadania głównego w Ostagarze, z kolei Loghaina można zwerbować podczas zjazdu możnych. Zevran do drużyny może dołączyć podczas zasadzki, która aktywuje się podczas podróżowania. Dalej