Karmazynowe Wiosła to grupa awanturników nękających Perłę, których pozbycie się zostaje zlecone Strażnikowi przez denerimskiego oficera. Dalej
Widoczny na policzku tatuaż stanowi piętno, jakim krasnoludy oznaczają każdego bezkastowca, mające dawać znać wyżej postawionym, żeby nie zadawać się z takim osobnikiem. Dalej
Chodzi o grupę, której nie może w żaden sposób zwerbować do swojej armii i której emisariusz nie pojawia się w obozie drużyny.
Popielni Wojownicy pojawiają się wyłącznie na początku gry, w Ostagarze, gdzie wraz z królem Cailanem walczą przeciwko pomiotom. Wilkołaki zwerbować można wraz z elfami lub zamiast nich, golemy w Kowadle Pustki, z kolei templariuszy zamiast magów. Dalej
Zagadki zadają duchy. Chociaż znajdują się wśród nich pierwsi uczniowie uczniowie Andrasty, nie wszystkie do nich należały. Dalej
W Wysokożu rozgrywa się historia wprowadzająca ludzkiego szlachcica, w Denerim miejskiego elfa, z kolei w Orzammarze krasnoluda. Spośród wymienionych Redcliffe to jedyne miasto, do którego Strażnicy każdego pochodzenia docierają dopiero w toku głównego wątku fabularnego. Dalej
Trzy z wymienionych postaci mogą dołączyć do Strażnika w trakcie zadań głównych i są z nimi ściśle powiązane, podczas gdy jedną Strażnik może zwerbować wędrując po świecie.
Wynne zwerbować można podczas wykonywania zadania w Wieży Kręgu, Alistair zostaje zwerbowany podczas zadania głównego w Ostagarze, z kolei Loghaina można zwerbować podczas zjazdu możnych. Zevran do drużyny może dołączyć podczas zasadzki, która aktywuje się podczas podróżowania. Dalej
Jak według chasyndzkich legend nazywał się szlachcic, który zakochał się we Flemeth, a następnie zginął z jej ręki?