pixabay.com W 1628 Szwedzi zwodowali olbrzymi żaglowiec, który zatonął podczas pierwszego rejsu, a po ponad 330 latach został wydobyty i wyremontowany jako okręt-muzeum. Nazywał się:
pixabay.com Wiek XIX to epoka szybkich żaglowców – kliprów herbacianych. W Londynie można podziwiać najsłynniejszy z nich:
pixabay.com Największy okręt z połowy XIX wieku miał napęd żaglowy, bocznokołowy i śrubowy jednocześnie. Miał 6 masztów i 5 kominów. To dzieło słynnego brytyjskiego inżyniera I. K. Brunela:
pixabay.com Wszyscy znamy słynny transatlantyk "Batory". Miał on również bliźniaka, którym był, zwodowany w 1934 roku:
pixabay.com Słynny polski okręt podwodny, który w czasie II wojny światowej zatopił 14 niemieckich jednostek nosił nazwę:
"Sokół" był okrętem, który w polskiej flocie zatopił najwięcej wrogich jednostek podczas II w.ś. ORP Orzeł zatopił tylko jeden niemiecki statek, po czym zaginął bez wieści. Dalej
pixabay.com W latach 1947 r. Thor Heyerdahl udowodnił, że można przepłynąć tratwą przez Pacyfik. Dokonał tego na jednostce o nazwie:
pixabay.com W latach 1967–69 Leonid Teliga jako pierwszy polski żeglarz opłynął Ziemię. Jego jacht nazywał się:
pixabay.com Najwięcej ofiar w historii żeglugi (ponad 6 tys.) przyniosło zatonięcie w czasie II wojny statku:
pixabay.com Historia Słynne zdania, które przeszły do historii - czy znasz ich autorów? (część druga)