organizator zgromadzenia nie podjął żadnych czynności w celu spełnienia przewidzianych prawem warunków
organizator zgromadzenia nie podjął żadnych czynności w celu spełnienia przewidzianych prawem warunków
W ramach zabezpieczenia legalnej akcji protestacyjnej dowódca akcji( operacji) NIE może zastosować następujących elementów
Dyżurny jednostki Policji bezpośrednio po uzyskaniu informacji ze źródła poza policyjnego o nielegalnym zgromadzeniu:
kieruje na miejsce odbywania się nielegalnego zgromadzenia patrolu policyjnego w celu potwierdzenia informacji
Dyżurny jednostki Policji kieruje działaniami policjantów na miejscu nielegalnego zgromadzenia publicznego do czasu:
policjantów którzy z racji krótkiego stażu służby w Policji nie dają rękojmi odpowiedniego kierowania i optymalnego wykorzystania podległych im sił
W czasie odbywania sie imprez i uroczystości na podległym terenie lub w związku z przemieszczaniem się grup uczestników, którzy mogą zakłócać porządek w miejscu przebywania należy imiennie wyznaczyć policjantów odpowiedzialnych ze realizację zadań związanych z zapewnieniem porządku na podległym terenie. Jednak NIE mogą to być
W trakcie zabezpieczenia imprezy masowej w porozumieniu z organizatorem do pełnienia służby wewnątrz obiektów należy przede wszystkim kierować
wieloosobowe patrole działające w sposób koncentryczny w obrębie właściwych odcinków i pododcinków zabezpieczenia
W opracowanych planach zabezpieczenia imprezy masowej należy założyć iż potencjalnie zantagonizowani uczestnicy nie powinni mieć możliwości:
w sytuacjach tego wymagających "ubezpieczać" służbe porządkową organizatora w trakcie realizacji ich zadań
w przypadku chęci kontynuowania obrad powinni zwrócić się do przedstawiciela właściwego organu o przewodniczenie zgromadzeniu
Zezwolenie na cykliczne imprezy masowe przeprowadzane przez tego samego organizatora w tych samych obiektach (terenach) umożliwiających przeprowadzenie imprezy masowej, co najmniej 2 razy w roku lub według terminarza imprez masowych obejmuje okres:
Impreza masowa artystyczno rozrywkowa to impreza o charakterze artystycznym lub rozrywkowym która ma się odbyć na stadionie, w innym obiekcie niebędącym budynkiem lub na terenie umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej, na których liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób, ustalona zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przepisami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej, wynosi nie mniej niż
Masowa impreza sportowa to impreza masowa mającą na celu współzawodnictwo sportowe lub popularyzowanie kultury fizycznej organizowana w hali sportowej lub innym budynku umożliwiającym przeprowadzenie imprezy masowej w którym liczba udostępnionych przez organizatora miejsc dla osób wynosi nie mniej niż:
Impreza masowa podwyższonego ryzyka organizowana na stadionie to w.w impreza podczas której przewiduje się minimalną liczbę miejsc wynoszącą
Liczebność służby porządkowej i informacyjnej dla imprezy masowej nie będącej imprezą masową podwyższonego ryzyka w trakcie której przewidziano 1000 miejsc dla uczestników wynosić powinna conajmniej:
w przypadku imprezy masowej niebędącej imprezą masową podwyższonego ryzyka – co najmniej 10 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 20% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej Dalej
Liczebność służby porządkowej i informacyjnej dla imprezy masowej będcą imprezą masową podwyższonego ryzyka w trakcie której przewidziano 1000 miejsc dla uczestników wynosić powinna co najmniej:
w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka – co najmniej 15 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 200 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 2 członków służb: porządkowej lub informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 50% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej. Dalej
Opinię na temat zagrożeń przewidywanych podczas imprezy masowej właściwy miejscowo komendant miejski/powiatowy policji wydaje:
Odmowę lub zezwolenie na imprezę masową organ przekazuje zainteresowanym podmiotom (Policja, PSP, PRM itp.)
informacje, w tym dane osobowe, przetwarzane w systemach, o których mowa w ust. 2 i 2a, są przechowywane nie dłużej niż przez okres 2 lat od dnia ostatniego zakupu biletu wstępu przez uczestnika meczu piłki nożnej lub przekazania mu innego dokumentu uprawniającego do przebywania na meczu piłki nożnej. Dalej
Metody i formy przygotowania i realizacji działań policyjnych w związku ze zdarzeniami szczególnymi reguluje
Termin złożenia przez organizatora wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej może być skrócony do :
do 14 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych
do 20 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych
do 10 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych
do 7 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy potrzeba organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych
Liczebność służby porządkowej oraz służby informacyjnej na imprezie masowej niebędącej imprezą masową podwyższonego ryzyka powinna wynosić:
co najmniej 12 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 30% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej
co najmniej 15 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 200 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 2 członków służb: porządkowej lub informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 50% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej
co najmniej 10 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 20% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej
proporcjonalna do liczby osób obecnych na imprezie zgłoszonej w harmonogramie udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz w harmonogramie opuszczania przez nich tego obiektu lub terenu.
Liczebność służby porządkowej oraz służby informacyjnej na imprezie masowej podwyższonego ryzyka powinna wynosić
co najmniej 15 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 200 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 2 członków służb: porządkowej lub informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 50% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej
co najmniej 12 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 30% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej
co najmniej 10 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 20% ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej
proporcjonalna do liczby osób obecnych na imprezie zgłoszonej w harmonogramie udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz w harmonogramie opuszczania przez nich tego obiektu lub terenu.
Rozwiązanie zgromadzenia zgłoszonego w trybie uproszczonym następuje przez wydanie decyzji ustnej podlegającej natychmiastowemu wykonaniu, poprzedzonej :
trzykrotnym ostrzeżeniem uczestników zgromadzenia o możliwości jego rozwiązania, a następnie ogłoszonej organizatorowi zgromadzenia lub ogłoszonej publicznie uczestnikom zgromadzenia w przypadku niemożności skontaktowania się z organizatorem zgromadzenia
dwukrotnym ostrzeżeniem uczestników zgromadzenia o możliwości jego rozwiązania, a następnie ogłoszonej organizatorowi zgromadzenia lub ogłoszonej publicznie uczestnikom zgromadzenia w przypadku niemożności skontaktowania się z organizatorem zgromadzenia
ostrzeżeniem uczestników zgromadzenia o możliwości jego rozwiązania, a następnie ogłoszonej organizatorowi zgromadzenia lub ogłoszonej publicznie uczestnikom zgromadzenia w przypadku niemożności skontaktowania się z organizatorem zgromadzenia
zdarzenia, w których nie występują zagrożenia dla życia, zdrowia lub mienia, w tym także dla bezpieczeństwa i porządku publicznego
zdarzenia, w których występują lub mogą wystąpić zagrożenia dla życia, zdrowia lub mienia, w tym także dla bezpieczeństwa i porządku publicznego
Postępowanie uproszczone w sprawach zgromadzeń obliguje organizatora zgromadzenia do zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia:
właściwe gminne (miejskie) centrum zarządzania kryzysowego, a w przypadku gdy w danej gminie nie zostało ono utworzone – wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego, nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia
właściwe gminne (miejskie) centrum zarządzania kryzysowego, a w przypadku gdy w danej gminie nie zostało ono utworzone – wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego, nie wcześniej niż na 15 dni i nie później niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia
właściwe gminne (miejskie) centrum zarządzania kryzysowego, a w przypadku gdy w danej gminie nie zostało ono utworzone – wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego, nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 6 dni przed planowaną datą zgromadzenia
właściwe gminne (miejskie) centrum zarządzania kryzysowego, a w przypadku gdy w danej gminie nie zostało ono utworzone – wojewódzkie centrum zarządzania kryzysowego, nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 10 dni przed planowaną datą zgromadzenia
W przypadku zadysponowania do działań sił i środków spoza potencjału komendy wojewódzkiej Policji właściwej dla miejsca zdarzenia szczególnego lub kiedy zdarzenie szczególne obejmuje swoim zasięgiem obszar większy niż jednej komendy powiatowej zarządzenie akcji następuje na podstawie
maxpixel.net Wiedza ogólna Tylko najbardziej wszechstronne osoby znają odpowiedzi na te nietypowe pytania!