Zostajesz wysłany z poselstwem do Deany, Płomienia Agara. Pani Białego Konoweryn podejrzewa Cię jednak o spiskowanie ze Szczurami i nie chce przyjąć przed swoje oblicze. Co robisz, żeby ją przekonać?
Deana postanawia przyjąć Cię na audiencji, ale tuż przed spotkaniem zostajesz wtrącony do lochu. Aby się z niego wydostać, nawiązujesz kontakt z jednym z więźniów planujących ucieczkę. Wybierasz:
Po ucieczce z więzienia udajesz się do Kciuka, imperialnego Ogara. W drodze do jego domu na przedmieściach trafiasz w sam środek walki z potworami z Uroczysk. Posiłkujesz się nabytym doświadczeniem i:
Kciuk opatruje Twoje rany i wypytuje o potwory z Uroczysk. Jako świadek wydarzeń dokładnie opisujesz, co zaatakowało mieszkańców przedmieść. Sugerujesz Kciukowi, żeby:
Deana udaje się do innej rezydencji, a Ty w pogoni za nią trafiasz na Uroczysko i stajesz przed obliczem Matki Dobrych Panów. Pytasz ją o:
Oburzona Twoim brakiem szacunku Matka Dobrych Panów skuwa Cię łańcuchami i zaciąga w Mrok. Podczas postoju znajdujesz rannę Key’lę i:
Key'la używa Mocy i omal Cię nie zabija, ale dzięki jej zabiegom udaje Ci się uciec Matce Dobrych Panów. Zabierasz dziewczynkę ze sobą, żeby przekazać ją:
Wędrując przez Mrok natrafiasz na ślady ludów wybitych podczas Wojen Bogów. Masz też okazję doświadczyć kolejnych magicznych eksperymentów Key'li, która próbuje wrócić do domu. Próbujesz:
Kareta Euseweni ucieka przed Tobą, ale zostajesz namierzony przez kapłanów Laal. Nie chcesz przyciągać uwagi, więc posłusznie idziesz z nimi do świątyni. W drodze wypytują Cię o Twoją tożsamość, więc: