Jeden z czterech w skansenie Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie parowozów na tor o szerokości 1000 mm – Ty6-3286 z 1925 r. – podczas służby na kolei grójeckiej nazywano:
. Prezentowaną w skansenie Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie wąskotorową drezynę motorową OTL Hajnówka, nazywaną również „Bryką Marszałka”, legenda wiąże z osobą:
Jedyny w zbiorach Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie parowóz bezogniowy – T(b) 4688 – wyprodukowano w fabryce Richarda Hartmanna w Chemnitz w roku:
MBd1-126, znajdujący się w Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie jeden z najstarszych wagonów motorowych w Polsce, zbudowano w 1938 r. w:
Wyprodukowany w 1960 r. w Fabryce Lokomotyw im. Feliksa Dzierżyńskiego w Chrzanowie z przeznaczeniem dla Wojska Polskiego prototyp lokomotywy spalinowej WLs150 do zbiorów Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie przekazano z kolei wąskotorowej:
Będąca jednym z zaledwie kilku normalnotorowych jednostek taboru w zbiorach Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie komisyjna drezyna motorowa powstała w Kolejowych Zakładach Nawierzchniowych „Skalmierzyce” w Nowych Skalmierzycach jako adaptacja seryjnego samochodu osobowego marki:
Jedynym w zbiorach Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie parowozem na tor o szerokości 785 mm jest:
Wagon ABxhpi 2281 (tzw. salonka generalska), który do zbiorów Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie przekazano z Wojskowego Instytutu Technicznego Uzbrojenia w Zielonce, zbudowano w 1930 r. jako zwykły wagon osobowy dla Warszawskich Kolei Dojazdowych w zakładach:
Prezentowany w skansenie Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie parowóz Tx28-1274 „Wisła” wybudowano w Pierwszej Fabryce Lokomotyw w Polsce Sp. Akc. w Chrzanowie w roku: