W badaniu ankietowym wśród dziewcząt III klas gimnazjalnych do picia alkoholu w ciągu ostatniego miesiąca przed przeprowadzeniem ankiety przyznało się:
W latach 90-tych wśród 15-latków w piciu alkoholu prym wiedli chłopcy. Po 2004 roku w tej grupie wiekowej
Kobieta ma w swoim organizmie mniej płynów niż mężczyzna, ma mniejszą masę ciała i nieco inny mechanizm przyswajania alkoholu. Dalej
z uwagi na różnice w metabolizmie, a szczególnie po zażyciu doustnych środków antykoncepcyjnych znacznie szybciej jest spalany
z uwagi na różnice w metabolizmie, a szczególnie po zażyciu doustnych środków antykoncepcyjnych utrzymuje się znacznie dłużej
Fakt, że dziewczęta wcześniej dojrzewają powoduje, że w młodszym wieku szukają już towarzystwa starszych chłopców (bo ich rówieśnicy są jeszcze zupełnie niedojrzali). Starsi koledzy wprowadzają młode dziewczyny w starsze towarzystwo i imprezy z alkoholem. One chcą udowodnić, że pasują do tego starszego towarzystwa, że są już zupełnie dorosłe. Dalej
są bardziej emocjonalne niż chłopcy i dlatego w alkoholu szukają rozwiązania swoich problemów uczuciowych
Trochę to zaskakujące, że z pozoru najmniej prawdopodobny powód jest odpowiedzią poprawną. Jednak badania wskazują, że chłopcy mają więcej zainteresowań, realizowanych w domu (komputer, gry video, muzyka), a jeśli poza domem to w dużej części jest to sport. Dziewczęta szukają wypełnienia czasu poza domem i tam znajdują okazje do alkoholu (imprezy, alkoholowe pogaduszki z koleżankami, itp). Zgoda jednak, że pozostałe powody, choć nie stwierdzone w badaniach, intuicyjnie mają chyba też ważkie znaczenie. Dalej
zauważają, że dzięki alkoholowi huśtawki emocjonalne w okresie napięcia przedmiesiączkowego się wyrównują
alkohol jest dla dziewcząt bardziej dostępny, bo nikt nie podejrzewa dziewczyny o picie alkoholu, a wobec chłopców zawsze są takie podejrzenia
Dojrzewające dziewczęta szczególnie dotkliwie odczuwają przedmiesiączkowe huśtawki nastrojów i alkohol rzeczywiście pomaga je zrównoważyć. Piją więc coraz chętniej, zauważając poprawę nastroju. Wpadają w pułapkę. Ale każdy z nas dałby się założyć, że chodzi im bardziej o sylwetkę, modę, leczenie kompleksów, czy też łatwiejszy dostęp do alkoholu. Dalej
Bezlitosna siła reklam. Nie dajmy się traktować jak idioci i nabierać na ładne obrazki, czy zabawne scenki reklamowe... Dalej
bigstockphoto.com Wiedza ogólna Czy te zaskakujące informacje są prawdziwe? Sprawdź, czy dasz się oszukać!