Kolorowy sprint - czy znajdziesz identyczne obrazki? #40

Kolorowy sprint to wciągająca rozrywka dla wszystkich fanów łamigłówek, w której poziom trudności rośnie z każdą planszą.

Czy jesteś w stanie dostrzec wszystkie trójki obrazków, zanim skończy się czas? W tej grze liczy się nie tylko szybkość, ale także przemyślana strategia. Gdy dostrzeżesz możliwy ruch, zastanów się chwilę – może istnieje jeszcze lepsza opcja?

Tylko najbardziej spostrzegawcze osoby poradzą sobie z tym wyzwaniem! Zaczynamy!

Ta plansza jest częścią serii

Wszystkie plansze
Instrukcja gry Trójkowy sprint
Cel gry

Celem gry jest wyczyszczenie planszy poprzez połączenie wyznaczonej ilości zestawów trzech identycznych obrazków. Na znalezienie każdej trójki identycznych obrazków masz określoną ilość czasu.

Zasady

Gra odbywa się na planszy wypełnionej różnymi obrazkami. Ramka w górnej części ekranu pokazuje, ile zestawów trójek należy zebrać, aby gra zakończyła się sukcesem.

Po kliknięciu w obrazek, przeskakuje on do paska znajdującego się w górnej części planszy, w którym mieści się maksymalnie 5 obrazków. Jeśli w pasku zostaną umieszczone trzy identyczne obrazki, znikają one z paska, robiąc miejsce dla kolejnych obrazków. Jeśli w górnym pasku umieszczono 5 obrazków, a wśród nich nie ma żadnej trójki, gra się kończy.

Obrazki na planszy mogą być ułożone warstwowo, co oznacza, że nie dla wszystkich obrazków na planszy w danym czasie widoczne są zestawy trójek. Kliknięcie w obrazek powoduje, że odsłania on kolejny obrazek. Nowe obrazki pojawiają się tak długo, aż możliwe będzie utworzenie wskazanej ilości trójkowych zestawów. Dodatkowo na planszy mogą znajdować się "zamrożone" pola, pod którymi również znajdują się obrazki. Klikanie w obrazki znajdujące się obok "zamrożonych" pól, powoduje ich odblokowanie do gry.

Na znalezienie każdej trójki identycznych obrazków masz określoną ilość czasu, co oznaczone jest spadającym czasem. W górnej części planszy znajdują się 3 ikony zegara, oznaczające Twoje 3 szanse. Jeśli trójka identycznych obrazków nie zostanie wskazana w wyznaczonym czasie, jeden zegar znika. Jeśli czas spadnie trzy razy bez wskazania trójki identycznych obrazków, następuje koniec gry.

Zakończenie gry

Gra kończy się sukcesem, jeśli udało się połączyć w trójki wyznaczoną ilość obrazków z zachowaniem minimum jednej szansy czasu.
Gra kończy się porażką, jeśli zabrakło miejsca w pasku lub jeśli skończył się czas.

Wskazówki
  • Obserwuj całą planszę i staraj się zapamiętywać obrazki, które odkryłeś, ale nie udało Ci się od razu dopasować. Może Ci to pomóc w szybszym znalezieniu trójek w kolejnych ruchach.
  • Przed kliknięciem w obrazek upewnij się, że na planszy znajdują się trzy identyczne obrazki.
  • Jeśli na planszy są "zamrożone" pola, próbuj klikać w obrazki znajdujące się obok "zamrożonych" pól, aby odblokować je do gry.
Wiedza w pigułce

Jak mózg współpracuje z oczami?

Trening umysłu

Oczy, a konkretnie siatkówka, są rozwojowo przedłużeniem mózgu. Podczas rozwoju embrionalnego oczy tworzą się jako wyrostki z tkanki mózgowej. Siatkówka, która wykrywa światło z tyłu oka, jest zasadniczo bezpośrednim fragmentem mózgu ustawionym do przechwytywania światła. Oczy przekazują dane wizualne do mózgu za pośrednictwem nerwów wzrokowych. W ten sposób nasze oczy służą jako zawiłe ogniwa łączące świat zewnętrzny z wewnętrznym funkcjonowaniem naszego mózgu.